Яку роль відіграє освітлення у іграх


У минулому пості ми говорили про різні ігрові редактори, та що вони собою являють.

Сьогодні я хочу поділитись своїм досвідом роботи з Unreal Engine. А саме - розказати про освітлення, яку роль воно відіграє для вашого проекту, та чому це важливо.

Можливо ви вже знаєте що у редакторах, як ігрових, так і 3D, таких як Cinema4D, Blender, Maya і т. д. є "рендеринг". Як повідомляє Вікіпедія, рендеринг - це процес отримання зображення за моделлю з допомогою комп'ютерної програми.  І якщо почитати про особливості рендерингу, то можна віднайти, що вони всі базуються на обробці освітлення та тіней. І це займає чималий час.
Так от у UE4 про який сьогодні ітиме мова, рендеринг освітлення це як тест на витривалість. Він займає надзичайно багато часу, і в залежності від робочих потужностей і виду обробки: перегляд, гірша якість, краща якість, для кінцевого користувача; вам доведеться рендерити освітлення довго або дуже довго.

Але не будем віддалятись від теми освітлення в іграх. Для ігор освітлення створює певну особливу атмосферу, воно визначає сприйняття гравцем світу який створили розробники. Погане освітлення може все зіпсувати і засмутити гравців D: Натомість освітлення додане зі смаком, робить вашу гру цікавою та гарною для проходження.

Якби не освітлення то в іграх не було б відмінностей між 2D та 3D. Адже все було б одноманітним, без тіней. Через освітлення можна зробити гарним жахливі місця, або "повергнути" в жах гравця навіть коли він знаходиться у чудових місцях.

Неможливо мати світло без джерела світла. У ігрових редакторах ними виступають "лампочки", "сонця" та інші підтипи світла, що використовуються в окремих випадках.

Для кожного вигляду потрібно своє освітлення.

Наведу декілька прикладів гарного і поганого освітлення.

 

Таке освітлення не підходить для даної місцевості і не здатне передати увесь третій вимір, побачене виглядає скупо та не дуже реалістично.

Тому я пішов далі, і створив ефекти освітлення від нашого сонця. От що вийшло:

 

Вже ніби краще, але вигляд води бажав би бути кращим. і тіні занадто світлі. Трохи погравшись із силою світла, його кольором та освітленням тіней, отримуємо хороший результат:

 

Це вже більше схоже на атмосферу заходу сонця на річці перед лісом..

Всі ці сцени були розроблені у Unreal Engine з використанням пакетів з Marketplace та звичайних ефектів освітлення. Налаштування PostProcess, Sunlight, Fog та LIghtImportance може дати чудові результати, потрібно лише бачити красу у тому, що ви бажаєте отримати в результаті.

 

Тому як висновок хотілось би зазначити, що важливістю освітлення не варто нехтувати, і потрібно прибілити достатньо багато часу для його розробки. І не важливо чи ви розробляєте гру, чи дизайн якогось об'єкту, або звичайну сцену для короткого відео.

Посилання на рендеринг для допитливих: https://uk.wikipedia.org/wiki/рендеринг

Читайте більше цікавих статей тут www.afgor.com

© 2009 - 2017, Розробка - соціальна ІТ спільнота.
Контакти: info@rozrobka.com
Правила користування